Pāriet uz galveno saturu
LATVIJAS EVAŅĢĒLISKI LUTERISKĀS BAZNĪCAS
 ALŪKSNES DRAUDZE.
  • Sākums
    • Mēs ticam
    • Tēvreize
    • Baušļi
    • Svētdarbības
      • Kristības
      • Iesvēte
      • Laulības
      • Mirušo izvadīšana
      • Grēksūdze
    • Lūgšanas
    • Aizlūgumi
  • Jaunumi
  • Kalendārs
  • Ceļiniekiem
  • Galerija
  • Apes konvents
    • Notikumu kalendārs
    • Diakonija
    • Sprediķi
    • Pieteikt aizlūgumu
  • Kontakti
    • ZIEDOJUMI
    • Noderīgi
  • Bibliotēka
    • Citāti/ Apceres
    • Sprediķi
  • Prāvesta iecirknis

Sprediķis 24.novembris - Jēzus otrā atnākšana

28. novembris, 2019 pl. 13:37

Lasījumi ir Jes. 65:17-19, 2.Pēt. 3:8-13 un Mat.13:47-50

Šodien ir Mūžības svētdiena. Galvēnā tēma ir Jēzus otrā atnākšana, lai tiesātu dzīvos un mirušos. Mums ir balta liturģiska krāsa, kas nozīmē prieks un lielas svinības. Tas nozīmē, ka šī ir prieka diena un, ka vajag uztvert šīs dienas tēmu, kā evaņģēliju, prieka vēsti. Kāpēc? Tam ir vairāki iemesli. Viens ir, ka ļaunums un netaisnīgie darbi tiks sodīti, un, nevar turpināties mūžīgi. Kādreiz Trīsvienīgā Dieva pacietības mērs būs pilns un Viņš vairs neļaus netaisnīgiem cilvēkiem rīkoties ļauni.

 Mēs dzīvojam pasaulē, kur grēka sekas ir plašas un sāpīgas. Visiem ir vairāk vai mazāk brūces un rētas sirdī, un negatīvas atmiņas no citu cilvēku pāridarījumiem. Bet ko mēs dzirdējām pirmajā lasījumā? Ka atmiņas no šīs pasaules vairs nenāks prātā, proti, aizmirstas. Prieks Debesu Valstībā sastāv no daudz kā. Bet viens būtisks iemesls, kāpēc mums būs pilnīgs prieks tur ir, ka visas negatīvais no šīs pasaules aizmirstas Debesu Valstībā. Tas ir evaņģēlijs, prieka vēsts gan. Otrais lasījums māca, ka reiz šī pasaule, ko redzam ar savām acīm, vairs nepastāv. Bet galvēna jēga ar šo svētdienas tēmu ir, ka to vajag uztvert pozitīvi, nevis negatīvi. Pasaule neies bojā atomkarā, Trīsvienīgais Dievs ir apsolījis 1 Mozus grāmatā 8 nodaļā, ka tādi totāli lieli plūdi kā bija Noas laikā vairs nebūs. Mums vajag ar prieku sirdī sagaidīt Jēzus otro atnākšanas dienu un pasaules beigās, jo, kā es teicu, tad būs taisnīga tiesa un ļaunuma beigas.

Evaņģēlijā vārds nošķirt ir ļoti būtisks. Šajā dienā Trīsvienīgais Dievs nošķirs ļaunos no taisnajiem. Jēzus kā parasti runā īsi, skaidri un nepārprotami. Ir elle un Debesu Valstība un viss, nav citi varianti. Jēzus runā par tīklu un līdzībā tīkls ir kristīgā baznīca. Visos laikos un visās vietās kristīgā baznīca izliek savu tīklu cilvēku jūrā. Līdzībā katrs kristietis ir neliela zivtiņa noķerta baznīcas tīklos. Bet no tām zivtiņām tīklā dažas tika izmestas ārā. Ko tas nozīmē? Tas nozīmē, ka ne visi, kuri ir draudzē tiks pestīti. Arī mūsu starpā ir viltus kristieši, kuri tiesas dienā tiks izmesti ārā, proti, nonāks ellē. Kā es varu zināt, vai es tikšu savākts grozā, proti pestīts, vai izmests laukā, proti, pazudināts? Pirms nedēļas pieminēju dažus kritērijus par to, un šodien ir vēl daži kriterīji par to.

 Viena būtiska lieta ir, ka mēs pazemībā atzīstam, ka tikai Dievs ir tiesnesis, ka tikai Dievam ir garīgs rentgens. Ir viegli sākt spriest, kas ir īsta, laba un garšīga zivtiņa un, kas ir sapuvusi, nesmuka un negaršīga. Bet mūsu uzdevums ir, lai mīlētu visas zivtiņas, kas ir tīklā. Arī tos, kas mums liekas sapuvušās, nesmukās un negaršīgās, kas mūsuprāt der tikai kaķim. Mīli visas zivtiņas tīklā un ļauj Trīsvienīgajam Dievam spriest un tiesāt, kas ir īsta un, kas ir neīsta. Ir arī vērts pamanīt, ka Jēzus nenošķir starp labām un ļaunām zivtiņām. Viņš nošķir starp ļaunām un taisnajām. Tas nozīmē, ka mēs visi esam ļauni un grēcīgi Dieva priekšā. Neviens netiek Debesu Valstībā kā balva par labiem darbiem. Mēs visi esam atkarīgi no grēku piedošanas, ticības un Dieva žēlastības. Trīsvienīgā Dieva priekšā neviens nav labs, bet ar ticību un piedotiem grēkiem mēs skaitāmies kā taisnīgi Trīsvienīgā Dieva priekšā.

Nereti cilvēks guļ uz nāves gultas, mācītājs apciemo viņu un cilvēks saka: gan es tikšu Debesu Valstībā, jo, es esmu bijis labs cilvēks. Viņš ir sēdējis baznīcas solā varbūt 60 gadus, un nav sapratis neko. Vienalga ko tu teiksi savam draudzes mācītājam uz savas nāves gultas, nesaki kaut ko tik muļķīgu, ka tu esi bijis labs cilvēks. Saki, ka tu esi grēcinieks un paļaujies uz Dieva žēlastību un piedošanu. Ir ļoti labi un pareizi būt pārliecinātam par savu dvēsles pestīšanu. Izšķirošais jautājums ir tikai kāpēc, ar kādu pamatojumu. Pareizais pamatojums ir ticība Jēzum Kristum, Viņa krusta nāvei un izlietām asinīm. Ar tādu pamatojumu tu drīksti un tev pat vajadzētu būt pārliecinātam par savu dvēsles pestīšanu. Pēdējā tiesā tev ir jāsaka seši nelieli vārdi, ne vairāk ne mazāk. Tev ir jāsaka: es esmu vainīgs, lūdzu, piedod man. Viss ir kā es esmu teicis. Tā galvēnā lielā problēma ir, ka daudzi cilvēki tam netic, itin nemaz. Dažreiz man sanāk sarunas ar neticīgiem par šo tēmu. Kad viņi saprot, ka es reāli ticu tam ko esmu teicis, ka ir Debesis vai elle un nav citi varianti, ka būs reāla tiesa, u.t.t, tad viņi skatās uz mani it kā es būtu galīgi jucis un plānprātīgs. Diemžēl daudzi uztver to ko es esmu teicis šodien kā totālas pasakas.

 Kārlis Marks ir teicis, ka reliģija ir opijs tautai. Visticamāk viņš ar vārdu reliģija vismaz pirmkārt domāja par kristīgo ticību. Bet zini ko. Marksa kungam bija taisnība, ka ir opijs tautai. Bet attiecīgais opijs ir kaut kas pavisam cits, nekā viņš domāja. Kristīgā ticība nav opijs tautai. Īsts opijs tautai ir maldu mācība, ka Jēzus nenāks atpakaļ, ka nebūs tiesa, ka cilvēkam nav atbildība Dieva priekšā, ka cilvēks var turpināt mūžīgi mūžos ar saviem netaisnīgiem darbiem. Trīsvienīgais Dievs nevēlās nevienu grēcinieku nāvi. Tiesa nebūs uzreiz, lai visiem būtu laiks atgriezties un nākt pie prāta. Ka tiesa nebūs uzreiz nenozīmē, ka tiesa nebūs. Es esmu teicis, ka kristīga baznīca ir slimnīca un tā arī ir. Šajā slimnīcā ir arī narkoloģijas nodaļa. Gana daudziem vajadzētu ārstēties šajā nodaļā. Lai atindētos no šī opija, šīs maldu mācības, ka cilvēkam nav atbildība Dieva priekšā, ka tiesa nebūs.

 Es ceru, ka tu esi ārstējies šajā nodaļā, ka tu esi atindēties no šīs maldu mācībās. Es ceru, ka tu tici, ka ir atbildība Dieva priekšā, ka būs tiesa. Bet lai tu arī tici, ka šī būs prieka diena, ja vien ir ticība Jēzum Kristum un piedoti grēki.

 Šodienas bauslis: Mums ir jāapzinās, ka mums ir atbildība Dieva priekšā, ka būs tiesas diena.

Šodienas evaņģēlijs: Debesu Valstībā mēs aizmirsīsim visas sāpīgas atmiņas no šīs pasaules.

 Gribētu īsi rezumēt savu teikto:

1.    Mums ir jāuztver Jēzus atnākšana kā kaut kas pozitīvs.

2.    Mums ir jāārstējas Dieva narkoloģijas nodaļas, lai atindētos no opija tautai, ka tiesa nebūs.

3.    Pēdējā tiesā tev ir jāsaka Jēzum seši nelieli vārdi: es esmu vainīgs, lūdzu, piedod man. 

Jaunākie ieraksti

  • JA DIEVS GRIBĒS, TAD ŠĀDI NOTIKUMI NOTIKS LELB ALŪKSNES DRAUDZĒ JŪLIJĀ UN AUGUSTĀ
    1. jūl. 2025
  • Bībeles stundas mācību gada noslēgums
    26. jūn. 2025
  • Alūksnes baznīca Trīsvienības svētkos
    26. jūn. 2025
  • Sprediķis_Vasarssvētkos
    11. jūn. 2025
  • Sprediķis_Debesbarukšanas svētki
    30. maijs 2025
  • GLIKA SKOLA
    20. maijs 2025
  • Baznīcu nakts 2025
    18. maijs 2025

Aktuāli

JAUNĀKĀS GRĀMATAS DRAUDZES BIBLIOTEKĀ