Sprediķis - Svētās Trīsvienības svētki
Lasījumi: 2 Mozus 3:1-6,14-15, Ap.darbi 4:5-12, Jāņa ev.
15:1-9
Šodien ir Svētās Trīsvienības svētki, un galvēna tēma, ka Dievs ir Trīsvienīgs. Apmēram puse no baznīcas gada ir pagājis un visi būtiskie notikumi Jēzus dzīvē ir nosvinēti. Jēzus ir dzimis, miris, augšamcēlies, uzkāpis debesīs un Svētais Gars ir dots. Šodien ir tāds varens kopsavilkums par visu un secinājums, kāds Dievs ir, Trīsvienīgs.
Vecās Derības lasījumā dzirdējām, par degošo krūmu, kas dega un dega, bet nesadega. Uguns ir Svētā Gara uguns un līdzībā tas krūms ir pirmkārt kristīgā baznīca. Svētā Gara uguns nedeg kā kurā vietā, Trīsvienīgais Dievs nav atrodams un sastopams kā kurā vietā. Degošā krūmā, kristīgās baznīcas kopībā, varam atrast un sastapt Svētā Gara uguni un Trīsvienīgo Dievu. Līdzībā, otrkārt, degošais krūms ir, vai vismaz vajadzētu būt, ikviens individuālais kristietis. Katram kristietim vajadzētu būt piepildītam ar Svēta Gara uguni, kas deg un deg bet nesadeg. Visi, kuri kurina ar malku zina, ka malka nerodas tāpat vien un viegli. Vai nu pašam jāgāda ar lielām pūlēm vai jāpērk par lielu naudu, un sadeg gan. Tomēr, Svētā Gara malka nesadeg. Svētā Gara uguns ir neizsmeļama garīgās enerģijas un siltuma avots, un pa brīvu.
Trīsvienīgais Dievs arī saka par sevi, ka Viņš ir ESOŠAIS. Tas nozīmē, ka Trīsvienīgais Dievs ir paša būtības būtība. Nekas nevar eksistēt ārpus no Dieva kontroles, ja Dievs neuzturētu mūs un pasauli viss sabruktu uzreiz. Tas arī nozīmē, ka Trīsvienīgais Dievs nav ierobežots no laika. Cilvēks vai nu bija, ir, vai būs. Tomēr, Dievs bija, ir un būs vienlaicīgi, Viņam nav laika ierobežojuma. Otrais lasījums māca, ka Jēzus ir vienīgais Pestītājs un, ka Trīsvienīgais Dievs ir vienīgais Dievs, kas eksistē pa īstam. Nevar noliegt, ka musulmaņi, hinduisti u.t.t ir subjektīvi pārliecināti, ka viņu dievi eksistē, jā, bet... Viņi objektīvi maldās. Visi citi t.s dievi eksistē tikai cilvēku apziņā, viņiem nav būtība, neeksistē pa īstam. Jēzus un Trīsvienīgais Dievs ir PATIESĪBA, vienīgā patiesība, un vienīgais kam ir būtība un eksistē pa īstam.
Evaņģēlijā ir vairāk būtiskas mācības. Jēzus saka par Sevi, ka Viņš ir patiesais vīnakoks. Tas nozīmē, ka Viņa mācība ir patiesība, un vienīgā patiesība. Jēzus arī saka, ka dārzkopis, proti, Tēvs, šķīsta, tīra tos zarus, kas nenes augļus. Ar mērķi, lai nestu vairāk augļus. Te varētu būt rakstīts, ka dārzkopis, Tēvs, ņem nost zarus uzreiz, bet tā nav. Kāda ir mācība? Ka Trīsvienīgais Dievs vienmēr rīkojas ar mums no mīlestības, ar mīlestības mērķi. Visiem ir vairāk vai mazāk grūtības, ķibeles, ciešanas un pārbaudījumi. Ir viegli tos uztvert negatīvi kā sods, kā traģēdija un sākt šaubīties, vai Dievs tiešām mani mīl. Tomēr, tā nav, nav pamats šaubīties par Dieva mīlestību. Viss ko es pieminēju ir šķistīšanas, tīrīšanas process, no mīlestības, ar mērķi, lai mēs nestu vairāk augļus. Ar aktuālo līdzību varam teikt, ka visas tās grūtības ko es pieminēju ir dezinfekcijas līdzekļi. Tādā veidā dārzkopis, Tēvs, dezinficē un tīra mūs no grēka mikrobiem, kas ir krietni bīstamakās par Covid 19 mikrobiem. Covid mikrobi var izraisīt laicīgu nāvi, bet grēka mikrobi izraisa mūžīgo nāvi ellē.
Tāpēc ir jāpateicas un jāpriecājas par ķibelēm, grūtībām, ciešanām u.t.t, jo, tās ir dezinfekcījas līdzekļi pret grēka mikrobiem, un pa brīvu. Jēzus arī saka, ka ir jāpaliek Viņā. Dezinfekcījas līdzekļi apkaro grēka mikrobus un liek mums saprast, ka vajag augt ticībā, ļoti labi, bet... No tā vien neaugam ticībā. Mēs augam ticībā caur lūgšanu, caur Bībeli, caur sakramenta saņemšanu, draudzes kopībā. Lūgšana, Bībeles lietošana, sakraments un draudzes kopība ir tie līdzekļi, caur ko mēs paliekam Jēzū un augam ticībā. Lai mēs nestu vairāk augļus. Kādus augļus? Būtu daudz ko pieminēt, bet gribētu pieminēt divus. Spēja sadarboties un sadraudzēties ar citiem. Kāpēc Dievs ir Trīsvienīgs? Mēs nezinam, nav rakstīts Bībelē kāpēc, tas ir Dieva noslēpums. Tomēr, es domāju, ka vismaz viens iemesls ir saistīts ar vārdiem sadarbību un sadraudzību.
Svētā Trīsvienība, Tēvs, Dels un Svētais Gars sadarbojas un sadraudzējas pilnīgi perfekti savā starpā, bez konfliktiem. Cilvēks ir radīts pēc Dieva tēla un līdzības. Tas nozīmē, ka cilvēkam būtu jābūt spējīgam sadarboties un sadraudzēties ar citiem. Ir protams tikai viena Trīsvienība. Tomēr, kā sekas no tā ko es teicu ir tomēr tā, ka mums ir jāattiecas uz vēl vienu trīsvienību ar mazo burtu. Dievs, es un mans tuvākais. Ja ir tikai es un Dievs, tad ir pa maz, tad nav pareizi. Kristīgajā dzīvē nekad nav tikai es un Dievs, daudzu iemeslu dēļ. Caur citiem cilvēkiem mācāmies, ka esam grēcinieki, jo mēs daram viņiem pāri un viņi mūs kaitina. Caur citiem cilvēkiem mācāmies pazemību, jo, ir jālūdz citiem palīdzību ar to, ko paši nemākam. Caur citiem cilvēkiem mācāmies ne tikai pazemību, bet arī mīlestību, jo, mums ir jākalpo citiem. Ne veltīgi Jēzus aicināja 12 apustuļus, ne vienu. Ne veltīgi Jēzus izsūtīja savus mācekļus kalpošanā pa diviem.
Pirmkārt ir jābūt Jēzū un jāpielūdz īsto Trīsvienību ar
lielo burtu. Tomēr, sekas no tā ir, ka mums otrkārt arī ir jādzīvo otrā
trīsvienībā ar mazo burtu, Dievs, es, un mans tuvākais. Sadraudzībā un
sadarbībā. Tad tu nepārtraukti tiek atgādīnāts, ka tu esi grēcinieks, jo, tas
nav pavisam viegli. Tad tu mācies nesavtīgu mīlestību kalpot citiem un
pazemību, lūdzot palīdzību ar ko pats netiek galā.
Šodienas
bauslis: Mums ir jātic, ka
Dievs ir Trīsvienīgs un vienīgais patiesais Dievs.
Šodienas
evaņģēlijs: Jēzus mūs šķīsta no
mīlestības, lai mēs nestu vairāk augļus.
Gribētu
īsi rezumēt savu teikto:
1.
Svēta
Gara uguns deg kristīgā baznīcā ar neizsmeļamo malku.
2.
Jēzus
ir vienīgais Pestītājs.
3.
Mums
ir jādzīvo sadraudzībā un sadarbībā pirmkārt ar Dievu un otrkārt viens ar otru.