Sprediķis - Ciešanu laika 1.svētdiena
Marijas pasludināšanas diena būs Ceturtdiena, bet mēs to svinam šodien. Vecās Derības lasījumā dzirdējām, ka jaunava kļūs grūta un dzemdēs dēlu. Šeit ir pravietojums par Mariju un Jēzu. Attiecīgā jaunava ir Marija. Tas vārds, kas te ir lietots ebreju valodā apzīmē sievieti, kas ne tikai ir jaunava šodien, bet paliks par jaunavu visu mūžu.
Pēc baznīcas mācības Marija palika par jaunavu visu mūžu. Tie t.s Jēzus brāļi un māsas ir Jāzepa bērni no iepriekšējas laulības, Jāzeps bija atraitnis. Grieķu valodā neatšķir starp brāli un brālēnu, bet apzīmē abus ar to pašu vārdu. Kāpēc tas ir svarīgi, ka Marija palika par jaunavu? Tas nozīmē, ka garīgā ziņā Marijai bija tikai viens līgavainis, Svētais Gars. Ir protams atļaut miesiski apprecēties, bet garīgā ziņā mums jābūt tikai viens līgavainis, Svētais Gars, tāpat kā Marijai. Kas par vainu bija ar ķēniņu Āhāzu, kas neprasīja pēc zīmes? Ar to viņš parādīja, ka viņš bija remdens ticībā, ka viņš neko negaidīja un neko negribēja no Dieva, nebija atvērts Trīsvienīgā Dieva priekšā. Marija ir viņa pretstats, viņa bija atvērta Dieva priekšā, gaidīja un sagaidīja kaut ko lielo un vērtīgu no Dieva.
Otrais lasījums māca par salīdzināšanu, ka Jēzus ir miris par mūsu grēkiem Golgātā pie krusta, ka pateicoties Viņam mūsu dvēseles var tikt pestītas. Ļoti labi, bet kāda ir saistība ar Mariju. Sākot, jā, eņģelim Gabrielam viņa deva visus nosacījumus tam. Jēzum jau bija dievišķa daba, bet caur Marijas jā, Viņš ieguva cilvēcisko dabu, kas ir vajadzīgs, lai Viņa piedošanu attiektos uz mums, cilvēkiem. Tāpēc Marija ir Dievadzemdētāja un viņas - JĀ padarīja salīdzināšanu iespējamu. Ar laicīgo līdzību Jēzus izdarīja darbu, bet Marija deva nosacījumus tam. Evaņģēlijā dzirdējām, ka eņģelis Gabriels nāca pie Marijas ar vēsti. Kāpēc ne Mikaels, kas ir galvenais eņģelis un vadīs Trīsvienīgā Dieva armiju pēdējā cīņā pret sātanu. Vārds Mikaels nozīmē - kas ir tāds kā Dievs. Vārds Gabriels nozīmē Dieva cīnītājs vai tas, kas cīnās Dieva dēļ. Secinājums ir šāds: Mikaels ir vairāk saistīts ar Trīsvienīgā Dieva galīgo uzvaru par sātanu, par to laiku, kad cīņas vairs nebūs.
Gabriels ir vairāk saistīts ar to laiku, kurā mēs dzīvojam un Marija dzīvoja, kad cīņa starp Dievu un sātanu notiek. Secinājums ir vienkāršs: Marijai bija cīņa un visādas grūtības. Cilvēki pārprata, kas bija noticis un turēja viņu par laulības pārkāpēju, viņai bija jāredz savu dēlu tikt spīdzināts līdz nāvei pie krusta u.t.t. Mums ir jārēķinājās ar visādām grūtībām, bet, arī, ar Dieva palīgu un klātbūtni, kā tas bija Marijai. Viņa bija saderināta ar vīru, Jāzepu, ar ko viņa arī apprecējās un dzīvoja kopā stabilā laulībā līdz Jāzepa nāvei. Tieši tā kristīgam cilvēkam arī jādzīvo kopā ar pretējo dzimumu. Viens vīrietis, viena sieviete, kopā līdz kapa malai. Marija ir par dzīvi, veicina dzīvi ar savu rīcību. Šodien notiek aborti plašos apjomos, homoseksualitāte ir plaši pieņemta un ir tie, kuri grib ieviest eitanāziju Latvijā. Kas tiem visiem ir kopīgs? Tie ir visi pret dzīvību, galīgi neveicina dzīvību. Un viss viltīgi slēpjas aiz izdaiļojošiem svešvārdiem.
Aborts ir nogalināšana, homosekss ir nedabiska rīcība, eitanāzija nāk no grieķu valodas eu, kas nozīmē labi vai skaists un thanatos, kas nozīmē nāvi. Laba nāve, cik skaisti skan, bet lietas būtība ir nogalināšana. Un tas viss ir ļoti līdzīgi Hitlera un Staļina mācībām. Abiem bija tas kopīgs, ka viņi uzskatīja, ka visiem nav tiesības dzīvot, abi deva sev tiesības izšķirt, kam ir jādzīvo un kam ir jāmirst. Aborts un eitanāzija seko tieši tam pašam principam. Homosekss ir nedaudz savādāk, bet sterils, galīgi neveicina dzīvi un tāpēc nedabiski un noraidāms. Ko tad likt vietā, kas ir pozitīvais piemērs? Marija bija māte un dzīvoja stabilā ģimenē, kur bija audžutēvs, māte un bērni. Secinājums ir vienkāršs. Sievietes galvenais uzdevums nav, lai taisītu karjeru un pelnītu 2000 eiro mēnesī. Ar citiem vārdiem, pēc būtības kļūtu par vīrieti. Kā galvenais likums, sievietes galvenais uzdevums ir, lai apprecētos un dzemdētu. Ja katrā ģimenē dzimst 1 bērns, tauta iet mazumā, ja piedzimst 2, stāv uz vietas, tikai ar trešo bērnu tauta sāk augt.
Ar nosacījumu, ka ir 2 gadi starp katrām dzemdībām, sieviete var dzemdēt līdz 7 bērniem bez veselības kaitējumiem. Ir protams tā, ka varētu būt daudzi pamatoti iemesli, kāpēc ģimenē nav no 3 līdz 7 bērniem, bet tās ir pēc kā vajadzētu tiekties. Pa 14 gadiem sieviete var tikt pie kupla bērnu pulciņa, kas ir daudz lielāka bagātība par augsto amatu un 2000 eiro mēnesī. Ja sieviete zina droši, ka viņas vīrs ir kārtīgs, stabils un nepametīs viņu, ja viņš ir apprecējis viņu, ja viņš rūpējas par viņu, tad viņa labprāt nodod sevi vīram. Tad viņa ir gatava dzemdēt daudz. Ir protams tā, ka liberāli spēki mūsdienās skalo smadzenes visām jaunām sievietēm un saka, ka pietiek ar vienu bērnu, ko var sagaidīt līdz 30 gadu vecumam. Un, ka viņām pēc būtības ir jākļūst par vīriešiem. Mūsu uzdevums ir, lai laicīgā sabiedrībā, kas galvenokārt ir pret dzīvību, būt par dzīvību.
Gabriels saka Marijai, nebīstieties. Tie ir ļoti aktuāli vārdi arī mums. Ja mēs laicīgā sabiedrībā šodien sakām, ka 7 bērni un laulība līdz kapa malai ir pēc kā tiekties, tad mums visiem ir skaidrs, kāda būs reakcija. Visi uzskatīs mūs par totāliem muļķiem. Reakcija nebūs pozitīva un mums gan vajadzēs Trīsvienīgā Dieva palīgu un atbalstu, lai to izturētu un nebaidīties. Ir arī pavisam skaidrs, ka nav viegli audzināt 3 līdz 7 bērniem. Ir dabiski un saprotams no tā baidīties, un bez Dieva palīdzības tas protams ir atmetams. Bet ar Dieva palīgu Marija tika galā ar savu uzdevumu. Ar Dieva palīgu ir iespējams izturēt laicīgas sabiedrības nesaprašanu un audzināt kuplo bērnu pulciņu.
Šodienas bauslis: Mums ir jābūt par dzīvību, kas nozīmē teikt nē abortiem, homoseksam un eitanāzijai.
Šodienas evaņģēlijs: Dievs dod dzīvi pārpilnībā kad darām kā Viņš saka un, kā galvenais likums, būt par māti ir lielākā svētība sievietei.
Gribētu īsi rezumēt savu teikto:
1. Marijai bija tikai viens garīgs līgavainis, Svētais Gars, un mums jādara tāpat.
2. Jēzus ir mūsu pestītājs, Marija deva nosacījumus, lai tā varētu būt.
3. Mums ļoti vajag Dieva palīgu un atbalstu, lai ietu pret straumi saistībā ar ģimenes dzīvi un sievietes aicinājumu.
Jaunākie ieraksti
-
Sprediķis 3.Lieldienu svētdiena
16. apr. 2021 -
Sprediķis Baltajā svētdienā
9. apr. 2021 -
Citāts no Arhibīskapa Jāņa vēstījuma 2021.gada Lieldienās
6. apr. 2021 -
Kristus Augšamcelšanās svētku Sprediķis
1. apr. 2021 -
Klusās nedēļas un Lieldienu laika pasākumi Apes konventa draudzēs
30. mar. 2021 -
Sprediķis Lielajā Piektdienā
30. mar. 2021 -
Zaļās Ceturtdienas Sprediķis
26. mar. 2021