Sprediķis 13.svētdiena pēc Vasarsvētkiem
Sprediķis
Lasījumi:1. Moz. 3:17-19, Rom. 8:18-23 un Mk. 2:23-3:5.
Šodienas galvenā tēma ir brīvība Kristū, ka esam brīvi Kristū. Pirmā un galvenā brīvība ir grēku piedošana, ka mūsu grēki var tikt piedoti, ka Jēzū Kristū esam brīvi no grēka nastas. Varam izteikt to pašu ar citiem vārdiem, ka esam brīvi no darbiem kā pestīšanas ceļš. Es to paskaidrošu sīkāk vēlāk. Ir arī tā, ka Trīsvienīgais Dievs neuzbāžas un nepiespiež mums rīkoties kādā noteiktā veidā. Kristīgā baznīcā viss balstās uz brīvprātības principa.
Pirmajā lasījumā dzirdējām, par grēka krišanas sekām. Ieva un Ādams ir ēduši aizliegto augli, un grēks ir ienācis pasaulē. Ir tāds joks vai teiciens: Dievs radīja miegu, sātans izgudroja modinātāju. Tīri burtiski sātans nav izgudrojis modinātāju, bet pēc būtības šis joks pilnībā atbilst patiesībai. Ja grēks nebūtu ienācis pasaulē, modinātājs nebūtu vajadzīgs. Pirms grēkā krišanas nezāles nebija, labība auga viegli un tāpat vien. Ievai un Ādamam bija jāvelta maz laika un spēka iztikai, bet šodien cilvēkam ir jāēd maizi sava vaiga sviedros, nevar gulēt cik grib, jo nezāles, grēks un visādas ķibeles ir ienākuši pasaulē. Trīsvienīgais Dievs varētu piespiest Ievai neiekost tajā auglī, Viņš varētu sūtīt zibeni no debesīm, lai tas nenotiktu, bet Dievs ir devis cilvēkam brīvu gribu un grēka krišana notika, tāpēc, ka Ievai un Ādamam bija vāja atbildības sajūta. Tāpēc, ka izmantoja brīvību nepareizā veidā.
Princips ir tas pats šodien. No vienas puses ir tā, ka dzīvojam grēcīgā pasaulē. Visādas problēmas un ķibeles ir neizbēgamas vienalga kā grozies. Tomēr, no otras puses, jo vairāk tu brīvprātīgi klausi Trīsvienīgajam Dievam un dzīvo kā Viņš māca, jo mazāk problēmas un ķibeles tev būs. Tā brīvība ko Dievs ir devis mums ir jālieto atbildīgi, un tā atbildība ir, lai brīvprātīgi dzīvot tā kā Dievs māca. Otrais lasījums māca par ciešanām un par klasisko seno jautājumu: Ja Dievs ir labs un visuvarens, kāpēc notiek ļauni darbi. Mana atbilde nav izsmeļoša, bet galvenais iemesls ir, ka cilvēki nepareizi, bez atbildības Dieva priekšā, izmanto to brīvību ko Dievs ir devis. Trīsvienīgais Dievs varētu piespiest Lukašenko ieviest demokrātiju Baltkrievijā, varētu piespiest visiem, kuri rīkojas netaisnīgi mainīties. Tomēr, Dievs to nedara, jo, Viņš grib, lai mēs brīvprātīgi ar mīlestību atsaucamies Viņam.
Ir arī tā, ka Dievs sarga un ierobežo, lai mēs cilvēki nedarām pārāk lielas muļķības. Būtu mierīgāk, ja cilvēks nebūtu izgudrojis kodolieročus. Dievs ļāva mums to darīt. Tomēr, Dievs sargā un ierobežo, lai mēs neiznīcinām sevi un visu pasauli ar tiem kodolieročiem. Kāpēc? Tāpēc, ka Trīsvienīgā Dieva plāns ir, lai cilvēka un pasaules vēsture beigsies ar Jēzus otro atnākšanu godībā, nevis ar kodolkaru. Ļaunie darbi notiek galvenokārt tāpēc, ka cilvēki izmanto savu brīvību nepareizā veidā, bez atbildības Dieva priekšā, bet te ir arī pavisam labs solījums visiem kristiešiem. Mūsu ciešanas šajā pasaulē ir nenozīmīgas, pupu mizas, salīdzinot ar to godību, kas būs Debesu Valstībā. Vairāk vai mazāk ciešanas ir neizbēgamas grēcīgā pasaulē, bet Debesu Valstības godība ir neaptverami daudz labāka un brīnišķīgāka.
Evaņģēlijā ir sīkāka mācība, kā izmantot savu brīvību. Ir rakstīts, ka Jēzus un tie mācekļi gāja caur labības laukiem un plūca vārpas. Tīri burtiski mums nav jādara tāpat, bet līdzībā gan. Labības lauki un vārpas nozīmē barība. Mums ir jāiet, kur ir garīgā pārtika. Līdzībā kristīgā baznīca ir viens liels garīgās labības lauks. Kristīgās baznīcas kopībā mēs varam atrast garīgo pārtiku, garīgās vārpas, un ir arī tās jāēd. Lūgšana, Bībele, Svētais Vakarēdiens, brāļu un māsas sadraudzība ir garīgās vārpas, nobriedušas un sātīgas. Lūdzu, ēd dūšīgi. Farizejiem un Jēzum bija konflikts par to, kas ir atļauts, un kas nav atļauts sabatā. Vecās Derības laikā sestdienas bija sabata diena, bet tas viss radikāli mainījās ar to, ka Jēzus augšāmcēlās svētdienā. Tāpēc, šodien, jaunās derības laikā, svētdiena ir sabata diena, atpūtas un Dievkalpojumu diena. Kas mums ir atļauts un kas nav atļauts darīt svētdienā? Lai pareizi atbildētu uz šo jautājumu, mums pa priekšu ir jādomā par šodienas tēmu, brīvību.
Galvenais mērķis ar svētdienu ir, lai mēs un visi cilvēki būtu pavisam brīvi. Jēzus atļāva darbus sabatā trijos gadījumos. Ja ir nāves un dzīvības jautājums, ja cilvēkam vai dzīvniekam draud būtiskas neērtības un, ja cilvēks vai dzīvnieks ir slims. Tāpēc nevar teikt, ka ir kategoriski nepareizi strādāt svētdienās. Mediķiem, ugunsdzēsējiem un policistiem ir jāstrādā svētdienās. Tomēr, pārējiem ir jāatpūšas svētdienās, lai viņi būtu brīvi. Pirmkārt lai svinētu Dievkalpojumu un otrkārt atpūstos un veltītu laiku ģimenei. Tie, kuri strādā veikalos nav brīvi, lai svinētu Dievkalpojumu svētdienās. Ja neviens neietu veikalos svētdienās, tie būtu slēgti, jo, neatmaksātos. Tāpēc, iepirkšanās svētdienās ir veikalu darbinieku paverdzināšana. Tāpēc mans ieteikums visiem ir, lai izvairītos no veikaliem svētdienās. Lai izvairītos no atbildības pie cilvēku paverdzināšanas.
Tie farizeji domāja, ka cilvēks var pildīt bauslību un tikt pestīts kā balva par to. Tāda maldu mācība balstās uz to, ka cilvēks ir labs un tikai nedaudz minimāli grēcīgs. Tāda mācība noved pie izmisuma, jo ikviens nopietns kristietis redz mudž ar grēkiem sevī. Tāpēc, mums ir jāpriecājas, ka esam atbrīvoti no maldu mācības, ka bauslība ir pestīšanas ceļš. Mums ir jāievēro baušļus cik iespējams, bet tas ir ticības sekas, nav pestīšanas pamats un iemesls. Jēzus krusta nāve un ticība tam ir pestīšanas pamats un iemesls. Jēzus arī grib mūs atbrīvot no fiziskām vainām, kā notika evaņģēlijā. Šī dziedināšana notika sinagogā, kas atbilstoši mūsu apstākļiem ir baznīca. Jēzus var un grib tevi ārstēt un dziedināt no fiziskām vainām baznīcas kopībā. Ja tas nenotiek, iemesls nav, ka Jēzus būtu bezspēcīgs. Tad iemesls ir kas cits, ka Viņš grib tev kaut ko mācīt caur to slimību. Tādā gadījumā, vietā, Jēzus paskaidro, kāpēc tev ir attiecīgā slimība un, ko Viņš grib tev ar to mācīt.
Šodienas bauslis: Mums ir jāiet caur labības laukiem, kur ir garīgā pārtika un no tā jāēd.
Šodienas evaņģēlijs: Piedoti grēki, atbrīvošana no grēka nastas, ir labākā brīvība.
Gribētu īsi rezumēt savu teikto:
1. Dievs ir devis mums brīvību, kas jālieto ar atbildību.
2. Ļauni darbi notiek, tāpēc, ka cilvēki lieto savu brīvību nepareizi.
3. Svētdienās cilvēkam jābūt brīvam, lai svinētu Dievkalpojumu un atpūstos.
Jaunākie ieraksti
-
Pasākumu un notikumu kalendārs Apes konventa draudzēs 2021.gada janvārī
15. jan. 2021 -
"Sirds sarunas" māsām!
14. jan. 2021 -
Sprediķis svētdiena pēc Zvaigznes dienas
8. jan. 2021 -
15.janvārī. Jauns iesvētes kurss mūsu draudzē! Nāc, un pievienojies!
5. jan. 2021 -
Zvaigznes dienas sprediķis
30. dec. 2020 -
Arhibīskapa Jāņa vēlējums!
30. dec. 2020 -
Sprediķis - Vieta, kur augt bērnam
28. dec. 2020